Jak na EET

V praxi je potřeba nejprve zjistit, zda máte s Vaším podnikáním povinnost tržby evidovat. Podnikáte-li čistě v B2B prostředí a fakturujete služby, které jsou placeny výhradně bankovním převodem nebo inkasem, pak se Vás EET netýká.

Nicméně rozhodný je druh příjmu, tj. zda jde o evidovanou tržbu. Pokud přijímáte platby v hotovosti, platební kartou a jiným obdobným způsobem, pak je potřeba tyto tržby evidovat a to i v případě, že takovým způsobem přijímáte jen některé platby (vyjma velmi ojedinělé a zcela nahodilé hotovostní platby).

Ověříte si, od jaké doby máte tržby evidovat – resp. do jaké fáze nasazení EET spadáte. V některých případech (dle § 23 Zákona a evidenci tržeb) můžete zvážit tzv. zjednodušený režim off-line, který nevyžaduje internetové připojení a tržby pak zasíláte finančnímu úřadu maximálně s 5 denním zpožděním. Toto je však výjimka, kterou si musíte ověřit – s největší pravděpodobností budete spadat do běžného režimu.

Podle toho od kdy máte evidovat si pak zažádáte u Finanční správy o autentizační údaje k portálu e-tržeb. Přístupy poslouží k přihlášení do portálu správce daně. Portál umožňuje zaevidovat Vaše provozovny a vygenerovat certifikát, který budete potřebovat pro technické řešení EET (pokladní systém nebo aplikaci, kterou budete používat pro elektronickou evidenci tržeb). Jak získat autentizační údaje k EET rozebírá podrobně článek na webu jednoho z předních výrobců pokladních systémů Dotykačka. Dočtete se tam také, jak získat certifikát k EET.

Nyní už je na Vás, jaké technické řešení elektronické evidence tržeb si zvolíte. Takovým zařízením může být stávající počítač s přístupem na internet, mobil či tablet s termotiskárnou či pokročilé řešení v podobě pokladního systému. Vždy však bude potřeba, aby šlo o zařízení s podporou EET v podobě aplikace v něm nainstalované. Konfigurace aplikace Vám pak umožní nastavit správcem daně přidělený certifikát.